Jak wybrać odpowiedni hotel?

Dokonując wyboru i rezerwacji odpowiedniego miejsca noclegowego, niezależnie czy jedziemy sami czy też z biurem podróży, warto sprawdzić następujące rzeczy:

·       Lokalizacja

Kiedy określimy już regiony i kierunek naszej wyprawy, zabieramy się za szukanie odpowiedniego miejsca noclegowego. Wybieramy czy chcemy pokój plaży, morza, jeziora czy u podnóża gór czy też na szczycie, czy wolimy jednak ruch i gwar i wolimy się zatrzymać w centrum miasta, gdzie kwitnie życie towarzyskie. Dobra lokalizacja pozwoli zaoszczędzić nasz czas. Jeśli mieszkamy z dala od centrum, ważne aby w gdzieś blisko hotelu znajdował się węzeł komunikacyjny, co usprawni nam zwiedzanie okolicy i poznawanie nowych miejsc. 

·       Cena

Na wstępie warto oszacować koszty, jakie jesteśmy w stanie ponieść w związku z noclegiem. To pozwoli nam na optymalne wykorzystanie funduszy. Sprawdzając ceny hotelu, zwróćmy uwagę na cenę obowiązującą w danym sezonie czy też terminie. Wiele hoteli dysponuje różnymi cennikami w zależności od danej pory w sezonie lub też terminie np. na święta, lub długie weekendy. Warto sprawdzić czy oferowana cena to cena za osobę, czy za dobę i czy zwiera  śniadanie. Coraz więcej hoteli oferuje taka opcję. Sprawdźmy również czy do ceny doliczona jest opłata za parking. Często jest tak, że parking zwykły jest bezpłatny, a za strzeżony i monitorowany trzeba już zapłacić.

Podróżując z dziećmi warto zwrócić uwagę na cenę pobytu dziecka. W niektórych hotelach, oferowany jest pobyt dla jednego dziecka w wieku do 4 lat bezpłatnie, wtedy gdy śpią w łóżku razem z rodzicami.

Dla podróżujących ze zwierzętami, istotna będzie informacja, czy zwierzęta mogą przebywać na terenie obiektu i czy w związku z tym naliczana jest dodatkowa opłata.

·       Dodatkowe udogodnienia

Wybraliśmy już hotel pod względem lokalizacji i ceny, to sprawdźmy jak możemy spędzić tam nasz wolny czas. Fajnie jeśli hotel dysponuje gabinetami SPA, ale to wpływa oczywiście na cenę. Wśród innych opcji warto zwrócić uwagę czy jest basen, ogród, boisko do gry w piłkę, plac zabaw dla dzieci, czy w pogodne dni można tam zorganizować ognisko lub grilla, oraz czy można tam aktywnie zaplanować spędzanie czasu choćby np. jazda na rowerze, trasy do wędrówek, czy jazda na rolkach.

W podróży z dziećmi niewątpliwie w pokoju bardzo przyda się łóżeczko turystyczne, wanienka do kąpieli, podgrzewacz do butelek, przewijak, krzesełko lud specjalne sztućce w restauracji.

W sezonie letnim ważna w pokoju jest klimatyzacja, która pozwoli w upalne dni na chwilę relaksu w schłodzonym pomieszczeniu.

     

STD- standard – w zależności od standardu danego hotelu, w pokoju takim znajduje się łóżko, szafa, stolik, krzesło, telewizor i łazienka

SUPERIOR – podwyższony standard – pokój taki najczęściej różni się od tego standardowego tym, że jest większy i lepiej wyposażony

DE LUXE – elegancki – ten pokój jest jeszcze większy od poprzedniego i hotel zapewnia w nim wiele więcej wygód i udogodnień

APARTAMENTS – rodzaj ekskluzywnej przestrzeni, wyposażonej w salon, sypialnię i łazienkę

STUDIO – to rodzaj pokoju, który występuje w charakterze odrębnego pokoju-mieszkania, wyposażonego w pokój dzienny z kuchnią, łazienkę i osobną sypialnię 

CONNECTED ROOMS – pokój łączony – jest to taki rodzaj pokoju, który przylega lub jest bezpośrednio połączony z innym pokojem, umożliwiając tym samym bezpośrednie przemieszczanie się pomiędzy nimi

DUPLEX – to pokoje dwupiętrowe

JUNIOR SUITE – pokój o podwyższonej klasie z wydzielonymi strefami na sen i odpoczynek

SUITE – luksusowy  pokój, wyposażony w drogie meble i wykończenia, podzielony na kilka odrębnych przestrzeni jak np. sypialnia, kuchnia, salon gabinet, posiada zwykle 2 łazienki

BUSSINESS – to apartamenty przeznaczone dla businessmanów, ludzi którzy przebywają w hotelu w celach służbowych; Takie pokoje są wyposażone dodatkowo np. w komputer czy drukarkę

HONEY ROOM – pokój przeznaczony dla Młodych Par, podróżujących w ramach podróży poślubnej

BALCONY - pokoje wyposażone w balkony

SEA VIEW – pokoje z widokiem na morze

 

To najważniejsze miejsce w hotelu. Tutaj bowiem dokonujemy zakwaterowania, zamawiamy usługi, zgłaszamy wszelkie niedogodności i tutaj też żegnamy się z hotelem. Recepcja, która obok rezerwacji i służby pięter (housekeeping) wchodzi w skład pionu pobytowego, w głównej mierze odpowiada za powitanie i przyjemny pobyt gościa w hotelu. Do głównych zadań recepcji należy:

·        Obsługa gości hotelowych i wydawanie kart pobytowych

·        Prowadzenie dokumentacji i ewidencja podróżnych przybywających do hotelu

·        Wydawanie kluczy do pokoi

·        Pomoc przy organizacji przyjazdów i wyjazdów gości

·        Opieka nad bagażem gości wyjeżdżających

·        Udzielanie informacji dotycząca bezpośredniego pobyty gościa w hotelu

·        Realizacja usług dodatkowych jak np. budzenie, dostarczanie korespondencji, zamawianie taxi, rezerwacja biletów, usługi kurierskie, zmawianie kwiatów, dodatkowe wyposażenie, oddanie ubrań do pralni, przyniesienie żelazka ect.

·        Przyjmowanie rzeczy wartościowych klientów do depozytu