Bar

Bar w hotelu to miejsce wyjątkowe, dlatego tak ważny w tym miejscu jest ład, porządek i perfekcja. Bar powinien być przede wszystkim funkcjonalnym i komfortowym miejscem nie tylko dla gościa, lecz również dla barmana, aby mógł on w sposób niekolizyjny wykonywać swoją pracę i realizować wszystkie zamówienia klientów, o każdej porze dnia i nocy. Modelowy bar powinien mieć 112-115 cm wysokości i ok. 60 cm szerokości. Miejsce pracy na ladzie barowej powinno wynosić od 85 do 90 cm wysokości i 30-35 cm szerokości. Jednak z punktu widzenia gościa, najważniejsze jest miejsce siedzące. Stołek barowy (hocker) powinien mieć ok 80-83 cm wysokości oraz 30-40 cm średnicy siedziska.

Dla usprawnienia pracy baru w hotelu, w blacie powinny zostać wmontowane pipy nalewania piwa, dyspenser do napojów, półka na butelki oraz miejsce do przygotowywania drinków, wraz z deską do krojenia. W każdym profesjonalnym barze powinny znajdować się „speed racki” – metalowe rynny służące przechowywaniu butelek z alkoholem. Powinny one być uzupełnione w kostki lodu, aby serwowany alkohol zawsze był zimny. Ponadto w hotelowym barze nie powinno zabraknąć dobrego expresu do kawy, bo kawa to napój który postawi każdego na nogi niezależnie od pory dnia czy nocy.

 

To najważniejsze miejsce w hotelu. Tutaj bowiem dokonujemy zakwaterowania, zamawiamy usługi, zgłaszamy wszelkie niedogodności i tutaj też żegnamy się z hotelem. Recepcja, która obok rezerwacji i służby pięter (housekeeping) wchodzi w skład pionu pobytowego, w głównej mierze odpowiada za powitanie i przyjemny pobyt gościa w hotelu. Do głównych zadań recepcji należy:

·        Obsługa gości hotelowych i wydawanie kart pobytowych

·        Prowadzenie dokumentacji i ewidencja podróżnych przybywających do hotelu

·        Wydawanie kluczy do pokoi

·        Pomoc przy organizacji przyjazdów i wyjazdów gości

·        Opieka nad bagażem gości wyjeżdżających

·        Udzielanie informacji dotycząca bezpośredniego pobyty gościa w hotelu

·        Realizacja usług dodatkowych jak np. budzenie, dostarczanie korespondencji, zamawianie taxi, rezerwacja biletów, usługi kurierskie, zmawianie kwiatów, dodatkowe wyposażenie, oddanie ubrań do pralni, przyniesienie żelazka ect.

·        Przyjmowanie rzeczy wartościowych klientów do depozytu